رب انار ناژه خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد

رب انار ناژه یکی از مواد مخفی است که آشپزهای خاورمیانه به غذاهای خود اضافه می کنند.

این نوشیدنی علاوه بر طعمی که بین اسیدی و شیرینی آمیخته است، سرشار از فواید سلامتی است.رب انار یک ماده محبوب در غذاهای خاورمیانه است.

رب انار چیست؟ رب انار در غذاهای آسیایی، سرزمین اصلی آن، محبوبیت زیادی به دست آورده است، جایی که از آن در بسیاری از غذاها برای افزودن طعم ترش استفاده می شود.

این رب با بافت ضخیم و قهوه‌ای رنگش که عمدتاً از آب انار پخته شده تهیه می‌شود، متمایز می‌شود. این یک جایگزین عالی برای ترکیب طعم انار است که در زمستان به سختی می توان آن را با غذاها و نوشیدنی ها پیدا کرد.

اگرچه به روشی مشابه رب فرآوری می شود، اما طعم آن از شیرینی به اسیدیته می رود که باعث ترش شدن زبان می شود. رب انار چه فوایدی دارد؟

رب انار سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است. رب انار به لطف مواد مغذی مهمی که دارد فواید زیادی برای سلامتی دارد که در زیر به مهمترین آنها اشاره می شود.

رب انار سلامت پوست را بهبود می بخشد. رب حاوی مقادیر خوبی از ویتامین C و آنتی اکسیدان های پلی فنولیک است که می تواند التهاب پوست را کاهش دهد و از استرس اکسیداتیو که باعث پیری می شود جلوگیری کند.

همچنین حاوی مقادیر زیادی نیاسین، ویتامین B3 است که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

در این زمینه، یک مطالعه اولیه بر روی موش‌ها، اثرات محافظتی آب انار، رب و پوست انار را در کاهش علائم استرس اکسیداتیو ناشی از چربی‌ها (HDL، LDL) تایید کرد.

همچنین وجود محتویات فنلی و فلاونوئیدی را نشان داد. با این حال، در این زمینه، مطالعات بیشتری برای بررسی مکانیسم های افزایش استرس اکسیداتیو و حفاظت مورد نیاز است.