کاربرد پیاز خام برای تولید شوینده در کشور ترکیه

آبیاری قطره ای پیاز خام خود را تضمین می کند که رشد و بازده گیاه بهینه است و امکان استفاده از کود مبتنی بر تزریق در طول فصل رشد را فراهم می کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آبیاری قطره ای، به «جایگزین های کشاورزی: آبیاری قطره ای برای تولید سبزیجات» مراجعه کنید.

میزان مصرف کود باید بر اساس آزمایش سالانه خاک باشد. اگر قادر به انجام آزمایش (از جمله آزمایش کلسیم) نیستید، میزان مصرف توصیه شده N-P-K (نیتروژن، فسفر، پتاسیم) 60-80-80 پوند در هکتار در هنگام کاشت نواری یا 120-160-160 پوند در هر هکتار پخش است.

قبل از کاشت برای پیاز شیرین، یک کاربرد بهاره (اوایل ماه می) نیترات کلسیم یا پتاسیم باید به میزان 100 پوند در هر هکتار به صورت ساید پانسمان شود.

پیاز

مدیریت علف های هرز را می توان با علف کش ها، کشت و سیستم تناوب زراعی خوب به دست آورد. بسته به مشکل خاص علف های هرز و مرحله رشد پیاز، چندین علف کش پیش از کاشت و پس از رویش برای پیاز موجود است.

اگر سطح آلودگی ملایم باشد، کشت زود هنگام می تواند مشکلات علف های هرز را به حداقل برساند.

حشرات می توانند یک مشکل بزرگ در تولید پیاز باشند. ماگت پیاز و تریپس پتانسیل کاهش یا از بین بردن محصولات را در هر سال دارند.

Allium leafminer یک حشره مهاجم جدید است که به طور فزاینده ای در پیاز در پنسیلوانیا یافت می شود. نظارت بر جمعیت حشرات به شما کمک می کند تا تعیین کنید چه زمانی باید از سموم دفع آفات استفاده کنید و چند بار سمپاشی کنید.

چندین بیماری پیاز می تواند باعث از بین رفتن محصول شود، به خصوص سفیدک کرکی، لکه بنفش و پوسیدگی سفید.

با استفاده از سیستم تناوب زراعی خوب، خاک با کیفیت بالا با زهکشی هوا خوب و انواع پیاز مقاوم به بیماری می توان از بسیاری از این بیماری ها پیشگیری کرد.