پالت پلاستیکی دامداری موجود درکشتی تایتانیک جان کسی را نجات داد

پالت ها معمولاً به یکی از دو روش ساخته می شوند: یا به عنوان پالت پلاستیکی دامداری رشته یا بلوک. اولی بیشتر در آمریکای شمالی استفاده می شود، در حالی که دومی به طور گسترده در اروپا استفاده می شود.

هر دو نوع پالت دارای ظرفیت باربری برابر هستند. همانطور که در مقدمه بحث شد، پالت ها را نیز می توان بر اساس استراتژی مدیریت پالت طبقه بندی کرد.

پالت هایی که برای یک بار مصرف در نظر گرفته شده اند معمولا پالت های یکبار مصرف نامیده می شوند، در حالی که پالت های یک طرفه، مصرفی یا غیر ترکیبی نیز نامیده می شوند.

پالت‌هایی که مالکیت آنها با پالت منتقل می‌شود معمولاً به عنوان پالت‌های خرید/فروش شناخته می‌شوند که به پالت‌های حلقه باز یا مبادله نیز معروف هستند.

پالت

الت‌های جمع‌شده که به آنها پالت‌های حلقه بسته، اجاره‌ای، کراس داکینگ یا بازپس‌گیری نیز گفته می‌شود، از یک شرکت مدیریت پالت اجاره داده می‌شوند که به صورت خارجی استخر پالت را مدیریت می‌کند.

شایان ذکر است که این طبقه بندی با ناهماهنگی های احتمالی سختگیرانه نیست (به عنوان مثال، پالت های خرید/فروش پالت های “غیر انباشته” هستند.

در حالی که اتصال متقاطع و بازپس گیری روش های خاصی برای ادغام پالت هستند). با این حال، چنین طبقه بندی تلاش می کند تا اصطلاحات مورد استفاده در ادبیات کشورها و قاره های مختلف را هماهنگ کند.
پایداری 11 05750 g002 550شکل 2. طبقه بندی پالت ها بر اساس مواد خام، اندازه، نوع و استراتژی مدیریت آنها.
انتخاب های روش شناختی، مطالعات بررسی شده طیف وسیعی ازانتخاب های مختلف روش شناختی که در شکل 3 خلاصه شده است. اکثر مطالعات ماهیت مقایسه ای داشتند. مقایسه‌های انجام‌شده بین مواد خام مورد استفاده، که معمولاً چوب و پلاستیک بودند.

استراتژی‌های مدیریتی مختلف، و همچنین بین شدت‌های استفاده متفاوت بود. مطالعات اغلب بر اساس دستورالعمل های بیان شده در استاندارد ISO 14040  در مورد LCA انجام می شد، در حالی که برخی از آنها از استانداردها یا دستورالعمل های مربوط به ردپای کربن مانند ISO 14067 پیروی می کردند.