در هنگام ترمزگیری، در صورت استفاده از پنوماتیک به عنوان محرک، فشار سیال در سیستم هیدرولیک یا هوای فشرده ایجاد می شود. فشار به سیلندرهای کار (چرخ) منتقل می شود و پیستون های آنها با حرکت به سمت جلو بر روی لنت ترمز عمل می کنند.
هنگامی که لنت ترمز شرکتی تیبا روی یک دیسک یا درام در حال چرخش با چرخ فشار داده می شوند، نیروی اصطکاک ایجاد می شود. پدها و دیسک (درام) گرم می شوند.
بدین ترتیب انرژی جنبشی حرکت خودرو به انرژی حرارتی تبدیل می شود، سرعت چرخش چرخ ها کاهش می یابد و خودرو کاهش می یابد.
لنت ترمز برای نوع دیسک و درام از نظر شکل متفاوت است. در ترمزهای دیسکی آنها صاف هستند، در ترمزهای درام به شکل قوس ساخته می شوند.
شکل توسط سطحی که لنت ها با آن در تماس هستند – سطح صاف کناری دیسک یا سطح کار استوانه ای داخلی درام تعیین می شود. در غیر این صورت، هیچ تفاوت اساسی در طراحی آنها وجود ندارد.
اساس توسط صفحه یاتاقان فلزی ساخته شده است. در سمت غیر کاری دارای پرایمر میرایی برای کاهش لرزش و صدا می باشد. در برخی از طرح ها می توان دمپر را به صورت یک صفحه فلزی متحرک ساخت.
آستر اصطکاکی مستقیماً با دیسک یا درام که با چسب مخصوص یا با پرچ به پایه م
تصل می شود، در تعامل است. گاهی اوقات می توان آستر را جدا کرد، اما در بیشتر موارد آخرین پوشش به طور کامل تعویض می شود.
پوشش جالب ترین قسمت لنت ترمز است. راندمان ترمز، سایش دیسک ترمز و همچنین عمر مفید و قیمت لنت تا حد زیادی به پارامترها و طرز کار آن بستگی دارد.
یک لایه عایق حرارت بین لایه اصطکاک و صفحه پایه وجود دارد. از مکانیسم ترمز در برابر گرمای بیش از حد محافظت می کند و مایع ترمز را از جوشیدن محافظت می کند.
اغلب، پخ ها و یک یا چند شکاف در سمت کار پد ساخته می شوند. پخها لرزش و صدا را کاهش میدهند و شکافها برای حذف گرد و غبار و همچنین بهبود اتلاف گرما کار میکنند.
برای تنظیم سریعتر بی نظمی های دیسک، اغلب روی لایه اصطکاک یک پوشش پوششی اعمال می شود.
برای کمک به راننده در درک اینکه بلوک به درجه سایش بحرانی رسیده است، بسیاری از تولیدکنندگان آن را با یک دستگاه سیگنال مکانیکی عرضه می کنند که یک صفحه فلزی است که تا انتها ثابت شده است.
هنگامی که لایه اصطکاک به شدت فرسوده شود، لبه صفحه شروع به لمس دیسک ترمز می کند و صدای جیغ بلند مشخصی را منتشر می کند.
اخیراً برای کنترل میزان سایش لنت ها از سنسورهای الکترونیکی استفاده می شود که هنگام فعال شدن، چراغ مربوطه روی داشبورد روشن می شود. آنها می توانند خارجی یا داخلی باشند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.