توزیع حلوا ارده تازه زرقان

نام زرقان همواره با حلوا ارده عجین است زیرا تولید و توزیع این محصول غذایی درجه یک و تازه کنجدی همواره در این شهر رونق فراوانی داشته است.

شهر زرقان در قسمت شمال شرقی شهرستان شیراز (مرکز استان فارس) قرار داشته و با این شهرستان مهم کشور حدودا 25 کیلومتر فاصله دارد. زرقان به معنی مکان سرسبز می باشد لذا جاذبه های طبیعی و گردشگری زیبایی در این شهر وجود دارد و طبیعت و جغرافیای آن برای زندگی بسیار مناسب است به طوریکه در حال حاضر حدود 60 هزار نفر در این شهر ساکن هستند.

آثار و جاذبه های فرهنگی و تاریخی زرقان و حلوا ارده سنتی

پارک ملی بمو، تنگ چشمه، باغ های متعدد انگور، قنات های پر آب و زیبا، پارک های زیبای قدیر و آزادگان، بوستان مهر، سرجوغ، دره چپ و راست، خانه بسیار قدیمی قنبرخان، محله بوریابافان، آب انبار قدیمی زرقان، بازارچه قدیمی، سرو مراد، ماروان سرای زکی خانی، غار مریم بانو، حمام محله میمون، بند امیر دیلمی، اتاق سنگ تراش ها و بسیاری از جاذبه های فرهنگی و طبیعی دیگر در شهر زرقان وجود دارد که موجب شده است تا مسافران و گردشگران زیادی جذب این شهر شوند.

حلوا ارده کنجدی از محصولات غذایی خوشمزه و لذیذ زرقان است، البته در حال حاضر این محصول غذایی در بسیاری از شهرهای دیگر ایران نیز تولید می شود اما از قدیم حلوا ارده زرقان شهرت بسیار زیادی داشته است.

توزیع حلوا ارده تازه

توزیع حلوا ارده درجه یک و تازه زرقان

با توجه به رونق تولید حلوا ارده در زرقان، انتظار می رود که کارگاه های متعددی در این شهر به تولید حلوا ارده کنجدی اشتغال داشته باشند و محصولاتشان را در بازار ایران به صورت مستقیم عرضه و توزیع نمایند.