بادام درختی عمده با پوست علت اصلی رفلکس معده در بانوان

بادام درختی عمده با پوست زود برداشت رطوبت بالاتر، کیفیت روغن بهتر و محتوای قند کمتری نسبت به بادام های دیر برداشت دارند.

بنابراین کیفیت بالاتری دارند اما شیرینی کمتری دارند. همچنین تأثیر زمان برداشت و رقم را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که زمان برداشت باعث افزایش محتوای لیپید و کاهش محتوای کربوهیدرات ها و پروتئین می شود.

بادام حتی در هنگام مقایسه انواع مختلف، سال تولید و مناطق رشد، مشخصات کلی مواد مغذی مشابهی دارد.

گاما و همکاران مشخص شد که تفاوت معنی‌داری در میزان آلومینیوم، آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، روی و سدیم در بین مارک‌های مغز بادام وجود ندارد.

اما میزان پروتئین، پتاسیم، مس، بور، گوگرد و منگنز به‌طور معنی‌داری متفاوت است. به این نتیجه رسیدند که تفاوت در میانگین پروتئین، کل لیپیدها، اسیدهای چرب و فیبر غذایی کمتر از 1.2 برابر در بین هفت نوع مختلف بادام مورد مطالعه بود.

بادام

بیشترین تفاوت در بین ارقام برای ریبوفلاوین (تفاوت 1.7 برابر) مشاهده شد. پروتئین بادام دارای محتوای آرژنین بالا  و قابلیت هضم خوب است.

تقریباً 50 درصد از وزن بادام را چربی تشکیل می دهد که عمدتاً MUFA است که با کاهش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL-c) مرتبط است.

بنابراین، بادام با فوایدی برای سلامت قلب و عروق و بیماری های مرتبط با چاقی همراه است. از سوی دیگر، آنها ممکن است برای افراد بالقوه آلرژیک خطر ایجاد کنند.

در مطالعه ای که توسط Yada و همکاران انجام شد.، محتوای بتا-سیتوسترول، استیگماسترول و کامپسترول در هفت نوع بادام از 10 رقم برتر بادام در کالیفرنیا ارزیابی شد و به ترتیب بین 103-206، 1.3-9.8 و 4.1-11.8 میلی گرم در 100 گرم بود.

سامو و همکاران همچنین فعالیت آنتی اکسیدانی و ترکیبات فنلی کل 10 رقم بادام را مورد مطالعه قرار داد و تنوع زیادی را تحت تأثیر ژنوتیپ یافت.

همچنین، برداشت دیرهنگام فعالیت آنتی اکسیدانی را افزایش داد، که نشان می دهد ترکیبات آنتی اکسیدانی در مراحل پایانی رسیدن ایجاد می شوند.